מתנות
לבית ולמטבח
ספורט ואאוטדור
ילדים ותינוקות
תכשיטים ואופנה

טיפים לארגון המטבח

למה חשוב לארגן את המטבח?

בעיני המטבח הוא לב ליבו הפועם של הבית, כל אחד מבני הבית מבקר או משתמש במטבח כל יום, אם יש לכם בעל חיים אפילו, סביר להניח שאתם מאכסנים אוכל או חטיפים שלו במקרר, אם יש לכם תינוקות, טוב, זה כבר נושא למאמר נפרד.

ברוב הבתים זהו החדר הפעיל ביותר, אפילו יותר מהסלון, לכן חשוב מאד לייצר זרימה מושלמת במטבח, שכל דבר יהיה במקומו ונגיש, פעולות חוזרות שלא זורמות גורמות לנו לעייפות מנטלית וקושי בהתנהלות היומיומית.הבעיה הגדולה באמת היא שרובנו מסדרים את המטבח פעמיים, פעם אחת כשפורקים את הארגזים מההובלה ובפעם השנייה כשאורזים לעבור לבית הבא.בפועל בזמן הזה החיים שלנו משתנים, בין אם אנחנו גרים לבד או עם שותפים, רווקים או משפחה ברוכת ילדים, השגרה שלנו משתנה, לאט לאט ואנחנו לא טורחים להתאים את חדרי הבית אליה ובעיקר את המטבח, היום את\ה חובב\ת קפה, מחר את\ה בטרנד של שייקים ובעוד חודש את\ה בכלל בוחן טבעונות, או שסתם הילדים החליטו להחרים ממתקים (I wish) ומגירת החטיפים הפכה ללא רלוונטית.

זה מקום שבו אנו פותחים את הבוקר וסוגרים את הלילה, לבו הפועם של כל בית של כל בית במילים אחרות הJ לב-לבו של כל בית! אין בן משפחה שלא משתמש או לא מבקר במטבח על בסיס יומי. לכן חשוב לייצר זרימה מושלמת לשמור עליה ולהתאים את המטבח לצרכים בהתאם לתקופות שונות בחיינו.

תזכרו שלא חייבים מטבח גדול כדי להפוך אותו לנוח ושימושי.

אז איך מתחילים? פשוט: תביטו בחלל המבטח ותחשבו על איך נראה יום שלכם, בבוקר קמים, מכינים קפה \ שותים מים \ מכינים אוכל לילדים לגן או לבית הספר.. או אולי אתם אוהבים להתחיל את הבוקר במוזלי טרי או ארוחת בוקר סטייל בית קפה ישראלי מפנק.

זה לא באמת משנה איך נראה הבוקר שלכם, כל עוד הוא מתחיל בחיוך.

אני חייבת להתחיל את הבוקר עם קפה, אחרת אין מי לדבר, בגלל זה, אצלי פינת הקפה היא האיזור הכי חשוב, (ראו תמונה) אז מה יש לנו כאן בעצם?

  • קופסא נצמדת קטנה על צד מכשיר המים מחזיקה כפיות קפה נגישות
  • מתלה כוסות מאפשר לי לשלוף כוסות בקלות
  • סוגי הקפה, התה והסוכר מסודרים על מדף תלייה קטן
  • קפסולות הקפה למכונה מסודרות בתוך מגירה
  • חד פעמי לאורחים שומרי כשרות נוקשה

ריכוז כל הדברים שנדרשים לקפה במקום אחד, מאפשר לי להתחיל את הבוקר עם כוס קפה לפי מצב הרוח והיום בשבוע בצורה קלילה ומבלי לחפש וללכך את כל המטבח.

פעולות יומ-יומיות שאתם עושים. חשבתם? להלן כמה צעדים שיעזרו לכם להפוך כל מטבח לנגיש, נוח ונעים.

תמיינו את הכלים לפי רמת השימושיות ותסדרו אותם בארונות לפי זה.

תארגנו לכם פינה להכנת קפה/תה שהיא מרכזת את כל מה שנדרש וזמינה לכם: ספלים, כפיות, קפה/תה, סוכר,  קומקום או מחמם מים אחר.

תצמידו מתקן קטן לכפיות בקרבה לעמדת הכנה.

מדיפים להשתמש בחד פעמי? כיום יש מבחר פתרונות מעוצבים לכלים חד פעמיים.

לאוהבי מטבח מינימליסטי, אך שימושי כדאי לעבור על מגירה עם הסכום. אין לי ספק שמיון ישפר לכם את החווית הבישול.

תעזרו במתקני תליה,למזלינו יש כאלה שלא מחייבים קדיחה ומאוד יעילים.

תשתדלו להתפטר מכלים שבורים, סדוקים ובלואים, כך תוכלו להכניס אנרגיות חדשות  למטבח.

סידור המטבח זה בסיס ליצירת מרחב פונקציונלי ואסתטי.

הנה כמה יסודות לסידור מושלם של המטבח:

אזורי עבודה: סדר בין אזור הכיריים, טבעות הבישול והכיור מאפשר גישה קלה ונוחה במהלך הבישול וההכנה. מומלץ לשים לב שהאזורים אינם מתפרצים ושיש מספיק שטח עבודה להכנת המזון.

אחסון: מדפים, מגירות וארונות הם הכלים המושלמים לאחסון כלי בישול, כלי שולחן ומזון. ניתן להשתמש בכלים שונים לאחסון יעיל ולהימנע מסחבה על המספרים החשובים.

חדישות: להקל על עבודת המטבח וליצור סדר, כדאי להשתמש בכלים לחיתוך, קילוף וטיפוח הירקות והפירות. החדישות יכולות להיות מוצבות על קירות המטבח או על דלתות מגירות.

זוויות ואיילונים: כדי לשמור על סדר ויעילות, כדאי לנצל זוויות ואיילונים ולהשתמש בהם לאחסון כלים, קערות ואביזרים שונים. זה מקנה מראה אסתטי ומסייע במניעת עומס על משטחי העבודה הראשיים.

קירות ודקור: קירות המטבח יכולים להתמלא בדקור, מדבקות או פסטלים המוסיפים אווירה ואישיות למרחב. כמו כן, ניתן לצבוע את הקירות בצבעים עזים שמוסיפים לחדר המטבח ניצוץ וגוון מיוחד.

סידור המטבח המושקע והמאורגן מקנה למרחב אווירה נעימה ומבוקרת, ומהווה מרכז התכנון והיצירה של חוויות קולינריות מדהימות ורגעים משפחתיים נפלאים.

לכן, שיקולי העיצוב והתכנון הינם חשובים גם מעבר לאסתטיקה, מאחר והם משפיעים ישירות על נוחות השימוש במרחב ועל חוויית השימוש במטבח.

ארגון המטבח בתרבויות שונות:אמריקאית,יהודית

 

קצת היסטוריה ועובדות לא חשובות

 

טעויות נפוצות

 

סידור נכון לפי גודל החלל

 

לפני כמות הנפשות במשפחה

 

מצב משפחתי

 

משטח עבודה

 

רוצים עוד?

הירשמו למבצעים בלעדיים ועדכונים על הגעת מוצרים חדשים ואקסקלוסיבים